Az élelmiszer-vállalkozónak folyamatosan végrehajtott önellenőrzési tervvel kell rendelkezni a jogszabály által meghatározott tartalommal (módszer, igazolás, megőrzési idő, követelmények, időpont, gyakoriság, felelős, intézkedés stb.).
A terv kidolgozásánál figyelembe kell venni a vállalkozás méretét és a tevékenység jellegét. Az önellenőrzési tervbe a meglévő és működtetett dokumentációk (pl. HACCP, ISO, egyéb belső dokumentáció) beintegrálhatók, amennyiben azok megfelelnek a követelményeknek.
Az önellenőrzési tervnek jogszabály által meghatározott minimális tartalma:
- az önellenőrzési terv által felölelt időszak,
- az önellenőrzés során alkalmazott módszer,
- az elvégzett önellenőrzés igazolásának módja,
- az önellenőrzés során keletkezett dokumentumok és az önellenőrzési terv megőrzésének ideje,
- az ellenőrzés tárgya,
- az ellenőrzött követelmények,
- az ellenőrzési időpont vagy gyakoriság,
- az ellenőrzés, megfigyelés vagy mintavétel pontos helye,
- az ellenőrzésért és az önellenőrzési terv végrehajtásáért felelős személy megnevezése
A tervet és annak végrehajtását elektronikusan vagy papír alapon igazolni kell és a dokumentációkat 1 évig meg kell őrizni.